Λεξιπόντιξ – Έκδοση του Τόμου-ΙΙ: Θεραπεία

Με χαρά υποδεχόμαστε την πολυαναμενόμενη έκδοση του δεύτερου τόμου του θεραπευτικού προγράμματος Λεξιπόντιξ από τις Ιατρικές Εκδόσεις Κωνσταντάρας. Ο δεύτερος τόμος, Τόμος-ΙΙ: Θεραπεία, συμπληρώνει τον πρώτο, Τόμος-Ι: Διερευνητική Διαδικασία και μαζί με το ηλεκτρονικό υλικό (έντυπα και παιχνίδια) που τον συνοδεύουν αποτελούν μια ολοκληρωμένη βιβλιοθήκη για την κλινική εφαρμογή του προγράμματος Λεξιπόντιξ.

Το πρόγραμμα Λεξιπόντιξ αποτελεί ένα από τα ελάχιστα δομημένα προγράμματα θεραπείας για παιδιά σχολικής ηλικία με τραυλισμό, παγκοσμίως. Από την αρχική ιδέα δημιουργίας του προγράμματος Λεξιπόντιξ το καλοκαίρι του 2013 μέχρι σήμερα, έχουν πραγματοποιηθεί  5 επιστημονικές ανακοινώσεις για το πρόγραμμα Λεξιπόντιξ σε διεθνή συνέδρια και 6 σε ελληνικά, 1 εργαστήριο και 1 webinar με συμμετοχή κλινικών από όλο τον κόσμο, έχουν εκπαιδευτεί 57 Έλληνες λογοθεραπευτές στη Διερευνητική Διαδικασία του Προγράμματος σε 2 διήμερες εκπαιδεύσεις στην Ελλάδα και έχει δημοσιευτεί μία peer reviewed ανακοίνωση στο επιστημονικό περιοδικό για τις διαταραχές ροής της ομιλίας Journal of Fluency Disorders. Παράλληλα, πάνω από 100 οικογένειες έχουν συμμετάσχει στο πρόγραμμα θεραπείας συμβάλλοντας στην εξέλιξη της γνώσης μας για τον τραυλισμό και τη θεραπεία του. Οι εκπαιδεύσεις λογοθεραπευτών στο πρόγραμμα συνεχίζονται και παιδιά και γονείς ενδυναμώνονται και καταφέρνουν σημαντικές αλλαγές στην επικοινωνία και τη ζωή τους σαν αποτέλεσμα της συμμετοχής τους στη θεραπεία.

Η επικοινωνιακή αναδόμηση, βασικός προσανατολισμός στη θεραπεία Λεξιπόντιξ και η βελτίωση της ποιότητας ζωής του παιδιού και της οικογένειας αποτυπώνεται στα λόγια των γονιών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα Λεξιπόντιξ:

«…Διασκεδάσαμε αρκετά και είδα το παιδί μου να δυναμώνει και να αντιμετωπίζει τον τραυλισμό του με επιμονή. Οι συναντήσεις στο γραφείο κάθε φορά, μου έδιναν αισιοδοξία και με έβαζαν σε διαδικασία να σκεφτώ πράγματα σε σχέση με τον Ν. Τα όσα ειπώθηκαν μέσα από τα παιχνίδια και τις διαδικασίες μου ενίσχυσαν τον θαυμασμό για τον Ν. και κάθε φορά που γυρίζαμε στο σπίτι έλεγα από μέσα μου «Μπράβο στο παιδάκι μου». Σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος οι αποστολές οι συναντήσεις τα παιχνίδια, ήταν τόσο καλά δομημένα που σε κάνουν να ανεβαίνεις σκαλί -σκαλί και να θέλεις να πας παραπάνω…».

«… Μετά από 3 μήνες ομαδικής, συνεργατικής δουλειάς από όλη την οικογένεια (κάτι που δεν το περιμέναμε γιατί συνήθως όλοι εστίαζαν στο παιδί) μπορώ να πω ότι φεύγω με ένα παιδί με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, με ένα σωρό δυνάμεις που έχει ανακαλύψει για τον εαυτό του και πολλές μεθόδους να αντιμετωπίζει το τραυλισμό του. Όλα αυτά τα έμαθε με παιγνιώδη τρόπο, έχει μιλήσει σε όλους για αυτά, μιλάει με θάρρος, χωρίς να κομπιάζει και έχει καταλάβει ότι δεν είναι μόνη της σε αυτό. Έχει γύρω της πολλούς συμμάχους που την αγαπάνε την επιβραβεύουν και εάν τους χρειαστεί θα τη στηρίζουν για πάντα…».

Η ενδυνάμωση του λογοθεραπευτή να διερευνήσει και να διαχειριστεί κλινικά περιστατικά ροής ομιλίας σχολικής ηλικίας, αποτυπώνεται στις απόψεις των συμμετεχόντων στις εκπαιδεύσεις στη Διερευνητική Διαδικασία του προγράμματος Λεξιπόντιξ:

« Ένα σεμινάριο με ισορροπία θεωρητικού και βιωματικού μέρους. Με συνέπεια στο χρόνο και σεβασμό στους συμμετέχοντες. Ένιωσα άνετα να μοιραστώ ιδέες και προβληματισμούς με βοήθησε πολύ η αμεσότητα των εισηγητών. Ένα πρόγραμμα (Λεξιπόντιξ) που δίνει σταθερά βάση σε κάθε βήμα για τις θεραπείες ανεξαρτήτου εμπειρίας. Έχω μια εικόνα: πριν το σεμινάριο, ο τραυλισμός ήταν μια περιοχή γεμάτη μπλεγμένες γνώσεις σαν σκοινιά δεμένα, γεμάτα κόμπους. Σήμερα νιώθω ότι τα σχοινιά είναι εργαλεία από  τα οποία μπορώ να κρατηθώ για να πάω παραπέρα εκτιμώντας το που βρίσκομαι την κάθε στιγμή. Ευχαριστώ!».        

 « Το σεμινάριο Λεξιπόντιξ δίνει την ευκαιρία στο θεραπευτή να έχει μια ολιστική προσέγγιση στον τραυλισμό. Ενισχύει τον τρόπο συλλογής δεδομένων καθώς και την οργάνωση τους  σε πεδία. Εστιάζει στο θετικό, στις γνώσεις και δεξιότητες που ήδη έχουμε».

Με την έκδοση του τόμου ΙΙ: Θεραπεία, του προγράμματος Λεξιπόντιξ, ολοκληρώνεται μια μακρόχρονη περίοδος μελέτης, κλινικής εφαρμογής και συγγραφής. Η ολοκλήρωση της έκδοσης μας γεμίζει χαρά και ικανοποίηση, μας ενδυναμώνει και σηματοδοτεί την αφετηρία για την εκπαίδευση όλο και περισσότερων θεραπευτών στο πρόγραμμα. Κυρίως όμως, δημιουργεί ευκαιρίες εξειδικευμένης υποστήριξης όλο και περισσότερων παιδιών σχολικής ηλικίας που τραυλίζουν και των οικογενειών τους.

Η Θεραπευτική Ομάδα του ΚΕΘΤ είναι εδώ για να μοιραστεί με τα παιδιά και την οικογένεια τη διασκεδαστική, ενδυναμωτική, διαδραστική εμπειρία αλλαγής του προγράμματος Λεξιπόντιξ.

 

Comments are closed.
Επικοινωνία

Για οποιαδήποτε απορία και εκδήλωση ενδιαφέροντος μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας
Translate »