[ Τελευταία Νέα ]
(1/5) 2015-06-17 00:00:00.0
Διαθέσιμη θέση για Πρακτική Άσκηση περισσότερα
(2/5) 2015-06-17 00:00:00.0
Ημερίδα για τον τραυλισμό στις 10/10/15. Εξαιρετικές ανακοινώσεις από καταξιωμένους Έλληνες και ξένους ομιλητές. Ελεύθερη είσοδος περισσότερα
(3/5) 2015-06-17 00:00:00.0
Σεμινάριο για λογοθεραπευτές από έναν εξαιρετικό ομιλητή και καταξιομένο ερευνητή και κλινικό τον κ Kurt Eggers, στις 9/10/15 περισσότερα
(4/5) 2015-06-14 00:00:00.0
Εγγραφείτε στον κατάλογο αποδεκτών του ενημερωτικού δελτίου του ΚΕΘΤ για να ενημερώνεστε για όλες τις δραστηριότητες του ΚΕΘΤ στο email σας περισσότερα
(5/5) 2015-03-08 00:00:00.0
Το Κέντρο Έρευνας και Θεραπείας Τραυλισμού διοργανώνει στην Αθήνα τριήμερο βιωματικό σεμινάριο για λογοθεραπευτές στις 5, 6 και 7 Ιουνίου 2015 με τίτλο: "Θεραπεία Τραυλισμού: από τη θεωρία στην πράξη" περισσότερα
<< >>

Σχόλιο του Θεραπευτή

Στα πλαίσια του προγράμματος θεραπείας με τίτλο «Από την Προσομοίωση στην Πράξη» ο κύριος Λ.Δ. παρουσίασε μία ομιλία με θέμα «Ανάδραση και Λογοθεραπεία» σε δύο διαφορετικές περιστάσεις και με διαφορετικό ακροατήριο κάθε φορά. Η πρώτη ομιλία έλαβε χώρα σαν μία θεατρική παράσταση στα γραφεία του Ινστιτούτου γα τις Διαταραχές Επικοινωνίας "λόγος" σε μικτό (γνωστό και άγνωστο) ακροατήριο. Η δεύτερη - η πραγματική ομιλία- έλαβε χώρα σε αμφιθέατρο του Πανεπιστημίου Αθηνών με ακροατήριο φοιτητές του τμήματος Μεθοδολογίας Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης. Το κείμενο της ομιλίας εκφράζει τις απόψεις του συγγραφέα και όχι απαραίτητα του θεραπευτή, είναι απόψεις εμπειρικές και δεν αποτελούν διαπιστωμένες επιστημονικές θέσεις. Μπορείτε να κατεβάστε το κείμενο της ομιλίας . Ακολουθούν τα σχόλια -που έγραψε και μας παραχώρηση την άδεια να δημοσιεύσουμε ο κύριος Λ.Δ. - σχετικά με την έκβαση της θεραπείας,

Σχόλια του κυρίου Λ.Δ. που συμμετείχε στο πρόγραμμα 

0. ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Στις 22/Απρ/04 έκανα μια παρουσίαση στο Πανεπιστήμιο Αθηνών (Τμήμα Μεθοδολογίας Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης ) με θέμα «Ανάδραση και Λογοθεραπεία». Η παρουσίαση ήταν μέρος του προγράμματος Λογοθεραπειας «Από την Προσομοίωση στην Πράξη» υπό την καθοδήγηση του Λογοπεδικού κ. Γ. Φούρλα.

1. OI ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ

Αποφάσισα να εκτεθώ σε μια μια «περίσταση επικοινωνίας» την οποία συνήθως αποφεύγω για να πετύχω τους κάτωθι τρεις στόχους:

1. ΝΑ ΒΓΕΙ ΤΟ «ΠΑΓΟΒΟΥΝΟ» ΣΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΤΟ ΓΝΩΡΙΣΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΘΕΙ ΤΟ «ΛΙΩΣΙΜΟ» ΤΟΥ.

Σημείωση του Θεραπευτή: Το «Παγόβουνο» χρησιμοποιείται συχνά σε αυτή τη θεραπευτική προσέγγιση σαν ένα ανάλογο του τραυλισμού με την εξής έννοια: Το ορατό μέρος του παγόβουνου που βρίσκεται πάνω από τη θάλασσα αντιστοιχεί στα εξωτερικά χαρακτηριστικά του τραυλισμού (δηλαδή στα μπλοκαρίσματα, στις επαναλήψεις, στις συσπάσεις του προσώπου κ.λ.π.) τα οποία γίνονται αντιληπτά από οποιονδήποτε συνομιλητή του προσώπου που τραυλίζει. Το μέρος του παγόβουνου που βρίσκεται μέσα στη θάλασσα, αντιστοιχεί στα εσωτερικά χαρακτηριστικά του τραυλισμού, δηλαδή στις στάσεις και στα συναισθήματα τα οποία το πρόσωπο που τραυλίζει έχει αναπτύξει σε σχέση με την ομιλία του.

2. ΝΑ ΕΞΑΣΚΗΘΩ ΣΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΕ ΜΙΑ ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΗ «ΠΕΡΙΣΤΑΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ»

Τα «μέσα» που είχα στην διάθεση μου ήταν οι λογοθεραπευτικές τεχνικές που διδάχθηκα, εκ των οποίων αποφάσισα να χρησιμοποιήσω για τον σκοπό αυτό (όποτε χρειαστεί) τις εξής: «Διαρκείς Στόχοι» ( = έλεγχος των δευτερογενών χαρακτηριστικών του τραυλισμού όπως για παράδειγμα η διατήρηση βλεμματικής επαφής και ο έλεγχος των κινήσεων των χεριών ) , «Παύση» ( = εκούσια διακοπή της ροής της ομιλίας) και «Εθελοντικός Τραυλισμός» (=εκούσιος τραυλισμός) , «Ενδοτροποποίηση» και «Προτροποποίηση» (=τεχνικές ελέγχου της ομιλίας κατά τη διάρκεια της στιγμής του τραυλισμού και πριν τη στιγμή του τραυλισμού αντίστοιχα).

3. ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΑΣΚΗΘΩ ΣΤΗΝ ΑΠΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ & ΣΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΦΟΒΟΥ ΤΟΥ ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΥ

Τα «μέσα» που είχα στην διάθεση μου ήταν οι λογοθεραπευτικές τεχνικές που διδάχθηκα ότι στοχεύουν στην Απευαισθητοποίηση, εκ των οποίων αποφάσισα να χρησιμοποιήσω για τον σκοπό αυτό (όποτε χρειαστεί) τις εξής: «Εύκολη Εκκίνηση», «Παύση» και «Εθελοντικό Τραυλισμό» και «Ακύρωση» (=τεχνική «ακύρωσης» της «τραυλής» απόδοσης της λέξης και αντικατάστασή της με μία διαφορετική, εύκολη απόδοση).

2. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ - ΣΧΟΛΙΑ - ΚΡΙΤΙΚΗ

Γενικά μιλώντας είμαι ευχαριστημένος από το εγχείρημα, γιατί πέτυχα σε κάποιο ποσοστό και τους τρεις στόχους. Πιο συγκεκριμένα: 
Το «Παγόβουνο» βγήκε στην επιφάνεια με δυο τρόπους: (1) Πριν την παρουσίαση δεν μπορούσα να εγγυηθώ πώς θα πάει το πράγμα (δηλαδή εάν θα τραυλίσω ή όχι). (2) Επίσης την στιγμή που γίνονταν οι συστάσεις του ομιλητή (εμού) στο ακροατήριο είχα έντονη ταχυκαρδία και εφίδρωση.
Την «αίσθηση έλεγχου της επικοινωνίας» -που ήταν και η βασική μου επιδίωξη- αισθανόμουν να την έχω κατά το μεγαλύτερο μέρος της παρουσίασης και αυτό θεωρώ σαν την μεγαλύτερη επιτυχία μου. 

Για κάποιο διάστημα παρασύρθηκα από την παρουσίαση («ταύτιση με τον ρόλο του δασκάλου») – κάτι που συμβαίνει πάντοτε σε ανάλογες περιστάσεις.
ΔΕΝ ΕΚΑΝΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ διότι (λανθασμένα) είχα αποφασίσει να τις χρησιμοποιήσω μόνο εάν τραύλιζα (είχα «ξεχάσει» πως τις τεχνικές τις κάνουμε όταν ΔΕΝ τραυλίζουμε δηλ. «στις καλές μέρες»). Στο σημείο αυτό απέτυχα και έχασα την ευκαιρία εξάσκησης των τεχνικών σε πραγματικές συνθήκες.

Είχα επεισόδια τραυλισμού (έκανα επαναλήψεις συλλαβών και μονοσύλλαβων λέξεων) αλλά δεν υπήρξαν δευτερογενή συναισθήματα («δεν με πείραξε») .
Κάποια στιγμή που παρατήρησα κάποιους ακροατές να γελούν δεν με πείραξε (όπως συνήθως συνέβαινε στο παρελθόν). 

Από τα παραπάνω συμπεραίνω πως ήμουν απευαισθητοποιημένος σε μεγάλο ποσοστό.